Köp- och leveransvillkor, betalningsalternativ

Nedanstående villkor gäller vid köp hos Matts Mattor i Borlänge AB, 556501-2712:


PRISER

I angivna priset ingår moms. Samtliga angivna priser är i SEK.

Vi reserverar oss för slutförsäljning, lagerhållning hos våra leverantörer samt eventuella prisfel.

BETALNING

Klarna Checkout: Vi samarbetar med Klarna för alla våra betalningar genom Klarna Checkout. I Klarna Checkout kan du välja att betala med kort, internetbank, faktura, delbetalning och Klarna Direkt. Klarna hanterar alla dina uppgifter på ett tryggt och säkert sätt.

LEVERANS

Frakt – Sverige

Endast produkter som går att lägga i varukorgen säljs online. Övriga produkter säljs endast i butiken i Borlänge.

Paket till ombud 50 kr

Standardpaket inom Sverige till ombud hos PostNord har en fast fraktkostnad per leverans oavsett orderns storlek.

PostNord används som distributör för de flesta sändningarna. När paketet anländer får du ett SMS som meddelar var ditt paket kan hämtas. Paketet hämtas hos närmsta ombud. Paket måste hämtas ut inom 14 dagar annars går det automatiskt i retur och du blir debiterade extra kostnader. Se nedan betr paket i retur.

Vid utlämning av paket måste id alltid uppvisas och hämtas ut av beställaren.

Hempaket med DHL 595 kr

Paket med en paketlängd på max 150 cm kan beställas som hempaket till dörren. Vissa postnummer är undantagna. För att utnyttja tjänsten bäst rekommenderas nedladdning av PostNords App.

Frakt – Utland

Vi skickar även paket till närbelägna EU-länder (ej Norge). Vid EU-leverans betalar du alltid en fraktkostnad per leverans, 595 kr.

Leveranstid

Våra utleveranser sker onsdagar en gång per vecka och beställningar som inkommit senast onsdag kl 07.00 skickas samma dag förutsatt att varan finns i lager.

Bekräftelse

Vid beställning över Internet ingås ett avtal om köp när du tryckt på ”Skicka beställning” i kundvagnen. Därefter skickas automatiskt en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post (förutsatt att du lämnat rätt e-postadress). Du kan då kontrollera vad du beställt från oss. Om något blivit fel eller om du vill ändra något kontaktar du oss omgående via e-post eller telefon.

Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Matts Mattor i Borlänge AB betalningsansvarig. Du måste dock meddela oss per mejl inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den är du betalningsansvarig.

Paket som inte hämtas ut

För alla paket som inte hämtas ut debiteras kunden en avgift. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering, sammanlagt 300 kr för normalsändning

Ångerrätt

Du har som kund hos oss 14 dagars ångerrätt med undantag för metervaror och specialbeställda storlekar.

Meddelande om retur lämnas inom 14 dagar från att du mottagit din leverans.

Meddelandet skall ske per e-post till order@mattsmattor.se 

Du har rätt att öppna förpackningen för att undersöka varan.

Vi kan skicka dig en retursedel, då lämnar du in paketet på samma ställe som du hämtade paketet på.

Returfrakten kostar då 150 kr för PostNord ombudspaket. För övriga länder betalar du själv alla returfraktkostnader.

För paket med Post Nord hemleverans är returfrakten 595 kr

Alternativet är att du löser returfrakten själv, men då måste paketet skickas direkt till oss som företagspaket. Vi har ej möjlighet att hämta ut paket på utlämningsställe.

Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut.

Returadress:

Matts Mattor i Borlänge AB
Hugo Hedströms Väg 18
781 72  Borlänge

Reklamation

Om en vara skulle defekt eller fellevererad ska du kontakta oss inom 14 dagar.

Vi ersätter dig då med en ny felfri vara alternativt återbetalar er för varan, samt skickar dig en returfraktsedel för den felaktiga varan.

Matts Mattor står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.

Reservation

Av tekniska skäl kan färgavvikelser förekomma, vi reserverar oss dessutom för eventuella programmeringsfel och felskrivningar. Om priset eller något annat av oss är felskrivet och vi upptäcker detta i samband med Din order förbehåller vi oss rätten att justera priset. Vi kontaktar Dig dock alltid först så att Du har möjlighet att ändra Din order om vi vilselett med felskriven uppgift.

Betyg

För att underlätta Din bedömning vid val av kvaliteter har vi satt betyg med skalan 1-5. Betygssättningen grundar sig på våra egna subjektiva bedömningar utifrån vår mångåriga branscherfarenhet. Om Du skulle ha köpt en matta som inte motsvarar Din förväntan utifrån betyg som vi satt vill vi gärna att Du kontaktar oss så att vi får kännedom detta och kan göra ev justeringar i betygsskalan. Något som vi inte betygssätter är att mattor luggar av sig, vilket är normalt och inget fel i produkten. Särskilt ullmattor luggar. Se vidare i skötselråden.

Betygsskala  Betyg

”Slit o släng” 1

Mindre bra 2

Medelgod 3

Bra 4

Utmärkt 5

Säkerhet och sekretess

Din personliga integritet är viktig för oss. För utförligare information se vår Integritetspolicy

Cookies

En cookie är en textfil som skickas ifrån en websida, t.ex. Matts Mattor till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt din kundvagn när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.

Tvister

Om du är privatperson, har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol och svensk lag.